Άρθρα

Ερωτήσεις και Απαντήσεις για τις φωτογραφικές εκδόσεις

Μια συζήτηση με τον Παύλο Παυλίδη και την Εύη Καραγιαννίδη από την ραδιοφωνική εκπομπή Voyage Visuel Η αγάπη σου για τα βιβλία, η εμπειρία σου και οι γνώσεις σου θα μας βοηθήσουν να συζητήσουμε σήμερα για τις φωτογραφικές εκδόσεις, καλύτερα θα έλεγα να αναλογιστούμε το μέλλον τους από την πλευρά του φωτογράφου, αλλά και του

Ο ΧΑΡΤΗΣ ΤΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ

Είναι αλήθεια ότι ζούμε την εποχή των εικόνων. Από τον θεολογικό στοχασμό του μεσαίωνα, περάσαμε στην μεταμορφωτική και ανθρωποκεντρική αναπαράσταση της Αναγέννησης, για να οδηγηθούμε στον ειδωλολατρικό ίλιγγο του εικοστού αιώνα και της επερχόμενης διαδικτυακής παγκοσμιοποίησης. Σε κάθε μετάβαση, θα άξιζε κανείς να δει πώς αλλάζει η κοσμοθεωρία της εκάστοτε κοινωνίας. Η κατανόηση του τρόπου

Results of Open Call “Inwards” | Future Exhibition

AGGELINA PAGONI | GREECE ARISTOTELIS CHATZIKYROU | GREECE BARBARA VANDENDRIESSCHE | BELGIUM AMALIA TSAKIRI | GREECE DIMITRA STATHOPOULOU | GREECE MARIA TSOMPATZOGLOU | GREECE CLOE HARENT | FRANCE KRYSTALLIA IOANNIDOU | GREECE MICA NOVAES | BRASIL DAPHNΕ KOTSIANI | GREECE

John PFAHL (1939 – 2020)

Με μεγάλη λύπη πληροφορήθηκα ότι έφυγε πρόσφατα από τη ζωή ο  John Pfahl (15 Απριλίου 2020) θύμα των προβλημάτων υγείας του και του COVID-19. Συνάντησα για πρώτη φορά τον John Pfahl το φθινόπωρο του 1996 στο σπίτι του στο Buffalo. Η συζήτηση μαζί του ήταν μέρος της έρευνάς μου για τη σύγχρονη αμερικανική φωτογραφία τοπίου.

André Kertész | Ένα παράθυρο με θέα

Αυτή τη φωτογραφία ο André Kertész την τράβηξε το 1915 στο Esztergom της Ουγγαρίας. Περιγράφει δύο στρατιώτες την ημέρα του Πάσχα, που τσουγκρίζουν τα αυγά τους στην διάρκεια του Α΄ παγκοσμίου πολέμου. Είναι 21 χρονών και υπηρετεί την θητεία του. Αυτή η φωτογραφία, μπορεί να μην είναι από τις καλύτερες του, αλλά μας δείχνει μια

Ερωτήσεις και απαντήσεις για τα φωτογραφικά βιβλία με τον Κώστα Γουδή.

– Στην έρευνα μου στα φωτογραφικά βιβλία αναρωτήθηκα τι είναι ο μοντερνισμός και τι το μεταμοντέρνο; Πως ορίζεται το καλό φωτογραφικό βιβλίο από ένα βιβλίο φωτογραφιών στο μεταμοντέρνο κόσμο που τα πράγματα είναι ρευστά, στο σύγχρονο κόσμο δηλαδή, και τι κάνει το βιβλίο αυτό διαχρονικό; Το ένα σκέλος της ερώτησης σου, που αφορά ιστορικά στο

Η φόρμα ως αυτοαναίρεση στην τέχνη

Το μείζον ζήτημα σε οποιαδήποτε προσπάθεια δημιουργίας ενός έργου τέχνης είναι η φόρμα. Είναι ο τρόπος που αποφασίζεις να κτίσεις έναν κόσμο, προσδοκώντας μια δομή που θα μπορέσει να αναιρέσει όλες τις αμφιβολίες σου, έτσι ώστε να βρούν στέγη οι αξίες εκείνες που μετατρέπουν το χάος σε ιερή τάξη. Με άλλα λόγια να κατοικήσεις έναν

Ερωτήσεις και απαντήσεις πάνω στην ιστορία της φωτογραφίας τοπίου στην Αμερική

Ο Bruno Chalifour (Ph D., ιστορικός φωτογραφίας και φωτογράφος) απαντά στις ερωτήσεις της Luminous Εye σχετικά με την παρουσίαση της διατριβής του με τίτλο «το τοπίο της αμερικανικής φωτογραφίας τοπίου 1960 – 1990» – Η ονομασία “New Topographics” για το νέο είδος στην αμερικανική φωτογραφία τοπίου προέρχεται από την ελληνική λέξη «τοπογραφία». Γιατί αυτό το